لغزش زمین در ارگو بدخشان قربانی گرفت

  ۷ مه ۲۰۱۴

لغزش زمین در ارگو بدخشان افغانستان صد ها خانه  را زیر خاک برده است. آمار دقیق تلفات این حادثه هنوزهم مشخص نیست.
در حوادث طبیعی بدخشان صد ‌ها نفر از هموطنان عزیز ما بی ‌سر پناه و یا داغدیده شده‌ اند.
ما این عزیزان بی خانمان و داغدیده را و آن پدران و مادران ، خواهران، براداران را که در داغ از دست دادن عزیزانشان سوگوار هستند به حضور تخت فیض و رحمت خدا میاوریم و برای شان دعا مینماییم که خداوند ایشان را آرامش دهد.
افغانستان در سال جاری شاهد چند ین وقوع حادثه مهیب طبیعی دیگر نیز بوده است. در ماه حمل سال جاری لغزش زمین در ولایت تخار ۱۲۰ خانواده را مجبور به ترک خانه ‌های شان کرد. این حادثه که در قریه «خواجه خیرآب» ولسوالی رستاق رخ داد. تمام خانه های مردم تخریب شد، ولی خدا را شکر که به ساکنان این محل آسیب نرسید. در ماه گذشته در ولایت‌ های سمنگان، سرپل، فاریاب، جوزجان و بادعیس جاری شدن سیلاب جان بیش از۱۰۰ نفر را گرفت و صدها خانواده  آواره ساخته و به فصل های زراعت و مالداری آسیب رساند.
بنابراین ما دست اندر کاران مجله حقیقت  برای کسانیکه هنوز در رنج و عذابند، دعا می کنیم  که خداوند برای شان صبر و شکیبایی عطا فرموده و آنها را لمس نماید. دعای ما این است که هموطنان عزیز ما به دست فراموشی سپرده نشوند، و از خداوند میخواهیم تا امید، شفا و تسلی دهندۀ، قلب های حزین ایشان باشد.
برای تمام سازمانهای امدادرسان داخلی و خارجی، سازمان جهانی غذا، سره میاشت افغانستان واداره مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان دعا می نماییم تا بطور بهتر به ارائه خدمات به صدمه دیدگان حوادث بپردازند.
برای هموطنان عزیز دردمند، داغدیده‌اند و رنجدیده این حوادث، که مشکلات های بیکران را محتمل شده اند ، خداوند متعال را بعنوانِ یگانه محل امن و منشاء امید خود، که همیشه در مشکلات و نا ملایمات روز گار در کنار شان میباشد بشناسند و به او توکل نمایند زیرا عیسی مسیح میفرماید:» ای تمامی زحمتکشان و گرانباران نزد من بیایید و من به شما آرامی خواهم داد.»
( انجیل متی 28:11)

مقاله‌های اخیرا