انتخابات سال ٩٣ ریاست جمهوری افغانستان و انتقال مسالمت آمیز قدرت

  ۱۵ مه ۲۰۱۴

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که هیچ یک از نامزدها در دور اول پیروز نشده ‌اند و دور دوم انتخابات با شرکت عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برگزار می گردد.
به اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری عبدالله عبدالله با کسب 45 درصد آرا در جایگاه اول، اشرف غنی احمدزی با بدست آوردن 31.6 درصد آرا در جایگاه دوم، زلمی رسول 11.4 درصد در جایگاه سوم به همین ترتیب، عبدالرب رسول سیاف 7.3 درصد، قطب الدین هلال 2.8 درصد، محمد شفیق گل آغاز شیرزی 1.6 درصد، داوود سلطان زوی 0.5 درصد و هدایت امین ارسلا 0.2 درصد آرا را بدست آوردند.
دوستان! ما چون افغان هستیم مسائل و مشکلات کشور عزیز ما افغانستان همیشه برای ما مهم بوده و هست. ما که از عیسی مسیح پیرو میکنیم ، محبت خاصی به کشور عزیز ما و هموطنان عزیز ما داریم که از پیشرفت و سعادت آن ها خرسند و از مشکلات و رنج شان متاثر میشویم.
ما دست اندرکاران مجله حقیقت، حقیقتی نجاتی که در عیسی مسیح وجود دارد به شما عزیزان بیان می کنیم. حقیقت این است که به غیر از عیسی مسیح در هیچ جای دیگر نجات و رستگاری وجود ندارد. حقیقت این است که عیسی مسیح برای پیرو ساختن مردم از وسایل دنیایی مثل پول و پیسه، شمشیر و سیاست چال و نیرنگ، جبر و زور استفاده نکرد. حقیقت این است که مردم با دیدن به محبت، فداکاری، فروتنی، خدمتگزاری، قدوسیت و راستی در عیسی مسیح به خواست خود و از دل وجان گرویدۀ او شده پیروی او می شدند. ما نیز با دیدن این حقایق در وجود عیسی مسیح، از دل و جان و با تمام وجود پیرو او شده ایم و می خواهیم به نقش قدم او راه برویم. ما از طریق مجلۀ حقیقت این حقایق را به شما پیشکش می کنیم تا در روشنی آن بتوانید راه زندگی خود را به خواست خود انتخاب کنید.
ما به این باور هستیم، اگر هرکدام ما افغان ها اگر کاندید ریاست جمهوری هستیم و یا کاندید شورای ولایتی و یا یک شخص عادی وقتیی می توانیم به مردم خود درست خدمت کنیم که خصوصیات عیسی مسیح را که در بالا ذکر کردیم حقیقتاً در خود پرورش بدهیم. رهبران چون مسولیت بزگتر به دوش دارند لازم است که این خصوصیات را زیاد تر در خود پرورش بدهند.
دعا می کنیم، که خداوند این امکان را که برای انتخاب کردن زعیم و رهبران آیندۀ کشور را به ما بخشیده است، آن را به درستی استعمال کنیم. ما با دیدن به طرف ارزش های خداپسندانه در آنها به آنها رای بدهیم نه مسایل قومی و زبانی و یا موضوعات مادی. امیدوار هستیم که ما بتوانیم در این مرحلۀ حساس کشور تصمیم درست بگیریم.
دعای ما این است که خداوند به رهبران آیندۀ کشور ما حکمت ببخشد تا بتوانند وعده های را که به ما کرده اند آنها را عملی بسازند. همچنان دعا می کنیم که بتوانند در قسمت آزادی بیان، عقیده و ایمان، کم کردن فساد اداری و بوجود آوردن امنیت زیاد تر زحمت بکشند.

مقاله‌های اخیرا