جنجال های انتخاباتی دور دوم

  ۳ ژوئیه ۲۰۱۴

   حالا وطن ما  در آستانه روزهای سرنوشت ساز و حساسی قرار گرفته است.
اعلام نتایج ابتدایی انتخابات دور دوم به تعویق افتاد. کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که به دلیل بررسی و بازشماری دو هزار محل رای‌گیری، نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود روز چهارشنبه۱۱سرطان ۱۳۹۳ اعلام شود، برای مدتی نا معلوم به تعویق افتاده ‌است. این کمیسیون گفته بود که نتایج ابتدایی انتخابات مطابق تقویم در روز یازده سرطان سال جاری اعلام خواهد شد.
تیم اصلاحات و همگرایی ادعای تقلب گسترده را دارد و این تیم رابطه خود را با کمیسیون های انتخاباتی، قطع کرده است، اعلام نتایج ابتدایی انتخابات کمکی به حل مناقشات انتخاباتی نخواهد کرد.
داکتر عبدالله عبدالله هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خواهان مداخله سازمان ملل متحد در امور انتخابات افغانستان و حل مشکل در جابجایی آرا شد. حامد کرزی ریس جمهور افغانستان گفت:« عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی می توانند با میانجیگری سازمان ملل متحد و یا از طریق معاونان ریاست جمهوری و نمایندگان دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، این مشکلات را حل کنند.»
پس در چنین فضای بحرانی وظیفه ما میباشد که برای گذار وطن عزیزما از این شرایط بسیار حساس و بحرانی در دعا باشیم. هم چنان به مردم وطن خویش دعا نماییم که با دقت عمل کنند و راه درست را در پیش بگیرند. برای رهبران حکومت و کاندیدان ریاست جمهوری داکتر عبدالله و داکتر احمدزی دعا نماییم که با حکمت و درایت عمل نموده و بدون تنش و جدال همه امورات را به صورت صلح آمیز بپذیرند.
دعا می کنیم و از خداوند می خواهیم که همه چیز در چند روز آینده به گونه ای پیش رود که چنین وضعیت و چالش‌ که در فضای سیاسی کشور وجود دارد از بین برود و این حالت روندی رو به بهبودی باشد. تا این بی باوری ها از میان رفته و تصامیم حکیمانه تر اتخاذ شود. « تا ما بتوانیم با صلح و سلامتی و در کمال خدا ترسی و سرافرازی به سر بریم»
( اول تیموتاوس 3:2 )

مقاله‌های اخیرا