محبت واقعی تنها در حرف نیست

  ۲۴ دِسامبر ۲۰۱۷

عیسی مسیح به ما محبت کرد و محبتش را با دادن جان خود بخاطر ما در روی صلیب نشان داد. از اینجا مشخص می شود که محبت تنها در حرف نیست، بلکه عملکرد و بخشیدن می طلبد. شاید حرفی به کسی بزنید، تشویقش کنید، قسمتی از وقت تانرا صرف او نمایید  به او پول بدهید و غیره. اما موضوع این است که محبت تانرا در عمل بدهید . محبت آماده حمایت در حین احتیاج است. همانطور که در اول یوحنا می گوید« ما معنی محبت را درک کرده ایم، زیرا مسیح جان خود را در راه ما فدا کرد. پس ما نیز باید جان خود را در راه برادران خود فدا سازیم. آیا ممکن است محبت خدا در کسی باشد که از ثروت دنیا بهره مند است ولی وقتی برادر محتاج خود را می بیند، محبت خود را از او دریغ نماید؟»( اول یوحنا 3: 16-17)
عیسی مسیح محبت خود را با دادن جانش برای ما نشان داد. محبت در حرف مفهوم ندارد بلکه باید در اعمال آشکار شود. همانطورکه اول یوحنا 3: 18 می گوید : « ای فرزندان من، محبت ما نباید فقط در قالب حرف و زبان باشد، بلکه باید حقیقی باشد و در عمل دیده شود»
محبت ما نباید در حرف و زبان، بلکه در عمل و راستی باشد. نباید در حد نظری بلکه در حد عملی باشد.
وقتی محبت از روی راستی باشد، درعمل خود را نشان میدهد. کلام خدا به ما می گوید که دقیقا خدا ما را دوست دارد و محبت اش را  به ما نشان داده است. همه چیز با محبت خدا نسبت به جهان آغاز می‌شود. خدا محبت است (اول یوحنا ۴: ۸).
خدا تمام جهان را دوست دارد. او فقط یک مردم خاص را دوست نداشت؛ او هر کس را از هر قشر و طبقه ای، ثروتمند و فقیر، سیاه یا سفید دوست دارد و با آنها محبت میکند. خدا  آنقدر ما را محبت کرد که پسر یگانۀ خود را در این دنیا برای نجات ما روان کرد تا هر که به او ایمان آورد هلاک نکردد بلکه صاحب حیات جاویدان گردد.

 

مقاله‌های اخیرا