نمک جهان

  ۹ فِورِیه ۲۰۱۹

   عیسی مسیح کسانیکه از خدای حقیقی پیروی می کنند آنها را به نمک در این دنیا تشبه می کند. یک قاشق نمک یک غذا را  خوشمزه می نماید اما به شرط اینکه واقعاً نمک شوری داشته باشد. پیروان خدای حقیقی هم لازم است در محل که زندگی می نمایند، در محل که کار می نمایند، در جای که  درس می خوانند و یا با تیمی که سپورت می کنند، تاثیر خود را داشته باشند . اگر اینطور نباشد پیرو بودن خدای حقیقی بی مفهوم می شود، عیناً مثلیکه نمک شوری خود را  از دست داده باشد.  اهمیت نمک در شور بودن و قدرت میکروب کش بودن و پاک کننده بودن آن است . اگر این خواص را نداشته باشد بی ارزش است. یک شاعر چه زیبا سروده است:
هرچه بگندد نمکش می زنن + وای از آن روز که بگندد نمک
عیسی مسیح میفرماید« شما نمک دنیا هستید ولی هرگاه نمک مزۀ خود را از دست بدهد، چگونه می توان آن را بار دیگر نمکین ساخت؟ دیگر مصرفی ندارد، جز آنکه بیرون ریخته پایمال مردم شود.» ( متی 13:5)
این آیه بسیار زیبا و  با معنی است.  اگر شما کدام وقت نان بی نمک نوش جان نموده باشید ، حتماً گقتید که این بسیار بی مزه است.
وقتیکه عیسی مسیح میگوید  که شما نمک جهان هستید، این مفهوم آرائه می نماید  پیروان حقیقی عیسی مسیح مزه جهان هستند.
در گذشته مردم بیبضاعت  به نمک دسترسی نه داشتند، اگر  کدام روز آنها در باره شاه غذای با نمک میخوردند. آنها  میگفتند: که ما مدیون شاه هستیم
ما که نمک پادشاه پادشاهان را خوردیم مدیون عیسی مسیح هستیم  که ما را مزه جهان نموده است.
دنیا ما در آن زیست می نماییم مانند گوشت است و خراب و فاسد شدنی است، در جهان شر وجود دارد. انسانها از خدا نافرمانی می‌کنن، مانند گوشت فاسد می‌شوند. ما پیروان ن مسیح در این جهان مثل نمک استیم که ده بسیاری اوقات به صورت صلح آميز مانع فاسد شدن میشویم. از همین سبب است که  عیسی مسیح پیروان خود را  نمک جهان مینامد

مقاله‌های اخیرا